Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Winoikieliszki.pl

Spis treści
§1 Postanowienia Ogólne
§2 Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
§3 Zawarcia umowy sprzedaży
§4 Płatność, dostawa, odbiór 
§5 Dane osobowe
§6 Reklamacje
§7 Odstąpienia od umowy
§8 Informacje dodatkowe
$9 Postanowienia końcowe


§ 1 Postanowienia ogólne

 1.1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) reguluje warunki:

a) zawierania za pośrednictwem sklepu internetowego www.winoikieliszki.pl umów sprzedaży i określa zasady wykonywania tych umów;

b) dostarczania treści marketingowych dot. sklepu internetowego za pomocą tzw. newslettera;

c) świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.

 1.2. Sklep internetowy („E-sklep”) prowadzony jest za pomocą domeny winoikieliszki.pl. Przedmiotem działalności E-sklepu jest sprzedaż towarów dostępnych na stronach sklepu internetowego.

 1.2.1. Sprzedawca dopuszcza możliwość rezerwacji towaru za pośrednictwem jego sklepu internetowego.

 1.2.2. Potwierdzenie Zamówienia (rezerwacji) przez Klienta jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią. Złożenie Zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem Klienta, iż nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych.

 1.2.3. Klient może osobiście odebrać zakupione produkty w sklepie lub udzielić pełnomocnictwa pełnoletniej osobie fizycznej, która w jego imieniu odbierze zakupione produkty ze sklepu lub osobie niebędącej osobą fizyczną (np. firmie kurierskiej). W ramach tego pełnomocnictwa firma InPost jest uprawniona do udzielenia dalszego pełnomocnictwa swoim pracownikom lub współpracownikom (wskazanym w odrębnym, imiennym pełnomocnictwie) w celu realizacji zamówienia klienta w tym: do odbioru i dostarczenia towaru oraz sprawdzenia wieku osoby odbierającej alkohol, a także innych niezbędnych czynności w tym zakresie. Pełnomocnik nie wyda Towaru osobie, której zachowanie wskazuje, że jest nietrzeźwa. Firma InPost zapewnia, że osoby odbierające produkty w imieniu klienta działają na podstawie ważnego pełnomocnictwa.

 1.3. Podmiotem prowadzącym sklep internetowy, Usługodawcą oraz Sprzedawcą produktów w nim umieszczonych jest firma Winoikieliszki Wojciech Wojtanowski, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole, wpisana przez Prezydenta Miasta Opola pod nr 7308 do Ewidencji o Działalności Gospodarczej i obecnej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, REGON 530503475, adres poczty internetowej sklep@winoikieliszki.pl, telefon +48774555616 (opłata standardowa wg. cennika właściwego operatora).

 1.4. Firma Winoikieliszki Wojciech Wojtanowski posiada ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży zawierających od 4,5% do 18% alkoholu nr I-523/B-86/2015 z dnia 15-06-2015 r. wydane przez Prezydenta Miasta Opola na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2002 Nr 147 poz. 1231) oraz na prowadzenie w kraju obrotu hurtowego napojami alkoholowymi pow. 4,5% do 18% zawartości alkoholu nr 4/W/17 z dnia 23.01.2017 r. wydane przez Marszałka Województwa Opolskiego na podstawie art. 9 ust. 2 i 3 oraz art. 91 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2012 poz. 1256) oraz art. 104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 200 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zmianami).

 1.5. Miejscem zawierania  i realizowania umów sprzedaży jest punkt sprzedaży położony w Opolu przy ul. Katedralnej 8, 45-007 Opole, telefon +48774555616 , e-mail: sklep@winoikieliszki.pl.

 1.6. Korespondencję elektroniczną dotyczącą działalności E-Sklepu należy wysyłać na adres e-mail sklep@winoikieliszki.pl natomiast korespondencję tradycyjną (pocztową) należy kierować na adres: Winoikieliszki, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole.

 1.7. Klientem E-Sklepu może być – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę, która chce zawrzeć lub zawarła umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.

 a) Klient E-sklepu zainteresowany zakupami hurtowymi musi korzystać z usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę rejestrując się jako "firma" a po przedstawieniu aktualnych dokumentów zezwalających na obrót napojami alkoholowymi – uzyskuje status Partnera i dostęp do cen hurtowych na platformie E-sklepu.

 1.8. Zamówienia realizowane są tylko na terenie Polski.

 1.9. Ceny w Sklepie Internetowym wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto). Ceny nie zawierają ewentualnych kosztów wysyłki, które są zależne od wybranego przez klienta sposobu płatności i dostawy.

1.10. Jeśli nie zostało to wyraźnie wskazane w informacji handlowej, towary dostępne w E-sklepie są nowe, a podmiotem odpowiedzialnym za ich ewentualne wady fizyczne i prawne jest firma Winoikieliszki Wojciech Wojtanowski, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole, wpisana przez Prezydenta Miasta Opola pod nr 7308 do Ewidencji o Działalności Gospodarczej i obecnej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP 754-026-88-91, REGON 530503475, adres poczty internetowej sklep@winoikieliszki.pl, telefon +48774555616 (opłata standardowa wg. cennika właściwego operatora).

1.11. Akceptacja niniejszego regulaminu jest niezbędna do złożenia zamówienia w sklepie internetowym.


§ 2 Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną

 2.1. W ramach prowadzenia E-Sklepu Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług elektronicznych w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

 2.2. Świadczenie przez Usługodawcę Usług elektronicznych jest bezpłatne.

 2.3. Warunki zawierania umów o świadczenie Usług elektronicznych:

 2.3.1. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji.

 2.3.2. Do dokonania Rejestracji niezbędne jest podanie w formularzu rejestracyjnym następujących danych przez Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym), adres e-mail, numer telefonu kontaktowego oraz Hasło.

 2.3.3. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z powyższej Usługi (dodanie Produktu do koszyka).

 2.3.4. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej Newsletter zostaje zawarta w momencie podania na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Newsletter” adresu poczty elektronicznej oraz kliknięcia pola „Zapisz się”, bądź w momencie w którym klient zaznaczył stosowne pole (check-box) w momencie rejestracji, wyrażające zgodę na usługę Newsletter. 

 2.3.5. Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta oraz Newsletter w Sklepie internetowym są zawierane na czas nieoznaczony.

 2.3.6. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.

 2.4. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług elektronicznych:

 2.4.1. Użytkownikowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym przez Usługodawcę w każdej chwili (np. usunięcie konta Użytkownika). Wypowiedzenie umowy następuje bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów i bez wskazania przyczyn:

 2.4.1.1. Wypowiedzenia umowy można dokonać poprzez przesłanie odpowiedniego oświadczenia na adres mailowy sklep@winoikieliszki.pl lub też pisemnie na adres Usługodawcy (wskazany na wstępie niniejszego regulaminu).

 2.4.1.2. Umowa w takim przypadku wygasa po upływie 7 dni od chwili otrzymania przez Usługodawcę wypowiedzenia.

 2.4.2. Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem 7 dniowego terminu wypowiedzenia w przypadku, gdy Użytkownik dostarcza treści o charakterze bezprawnym.

 2.4.3. Wypowiedzenie i rozwiązanie umowy nie wiąże się z utratą praw już nabytych przez Klientów korzystających z Sklepu internetowego Sprzedawcy.


§ 3 Zawarcie umowy sprzedaży

 3.1. Klient ma do wyboru następujące sposoby złożenia zamówienia:

a) złożenie zamówienia po wcześniejszej rejestracji w systemie E-sklepu;

b) złożenie zamówienia bez rejestracji tzw. „szybkie zakupy”.

 3.2. Rejestracja polega na utworzeniu w systemie sklepu www.winoikieliszki.pl Konta Klienta. W celu dokonania rejestracji Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie E-sklepu. Dane wskazane w formularzu rejestracyjnym jako obowiązkowe są niezbędne do prawidłowego zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. Prawidłowa rejestracja konta zostanie potwierdzona komunikatem „Twoje konto zostało pomyślnie utworzone”.

 3.2.1. Złożenie zamówienia przez zarejestrowanych Klientów sklepu winoikieliszki.pl polega na dodaniu odpowiednich towarów do koszyka internetowego. W przypadku kiedy wszystkie interesujące nas przedmioty znajdują się w koszyku, należy złożyć zamówienie, w tym celu po wybraniu wszystkich interesujących nas produktów, przechodzimy do podstrony „Koszyk” (lub bezpośrednio „Kasa”). W tym miejscu należy wybrać sposób dostawy i płatności, a także wprowadzić ewentualne zmiany w danych osoby zamawiającego. Po upewnieniu się, że wszystko się zgadza należy złożyć zamówienie poprzez wciśnięcie przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.

 3.3. W przypadku wyboru „szybkich zakupów" (pkt §3.1.b Regulaminu), po dokonaniu wyboru produktu należy kliknąć ikonę „Do koszyka" , po czym można kontynuować zakupy lub kliknąć ikonę „Koszyk” (lub „Kasa”) i dokonać zakupu. W celu złożenia zamówienia Użytkownik zostanie poproszony o uzupełnienie swoich danych kontaktowych, danych do rachunku bądź faktur oraz danych do wysyłki. W kolejnym kroku Użytkownik proszony jest o wybór sposobu dostawy i metody płatności. Po potwierdzeniu złożenia zamówienia wyświetlane jest podsumowanie danych o zamówieniu. Złożenie zamówienia następuje w momencie kliknięcia w przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.

 3.4. W trakcie składania zamówień o których mowa w pkt. 3 niniejszego regulaminu Klient zobowiązany jest do podania danych odpowiadających prawdzie. Uprawnionymi do zakupu w sklepie internetowym www.winoikieliszki.pl, w tym do składania zamówień, ich akceptacji oraz do odbioru Towaru są wyłącznie osoby spełniające warunki określone w §1.6 niniejszego regulaminu, :

a. pełnoletnie,

b. trzeźwe w chwili składania zamówienia i jego odbioru,

c. którym na podstawie art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości nie zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych,

d. które nie dokonują zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży.

 3.5. Po otrzymaniu przez system E-sklepu zamówienia, każdorazowo wysyłana będzie na adres e-mail podany przez Klienta automatyczna wiadomość potwierdzającą otrzymanie zamówienia.

 3.6. Sprzedawca w przypadku przystąpienia do realizacji zamówienia potwierdza przyjęcie zamówienia osobną wiadomością mailową o treści „Zamówienie przyjęte do realizacji”. 

 3.6.1. Oferta złożona przez klienta a niepotwierdzona przez Sprzedawcę w terminie 48 godzin przestaje go wiązać.

 3.6.2. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą w chwili otrzymania przez Klienta wiadomości od Sprzedawcy, potwierdzającej przystąpienie do realizacji zamówienia (wiadomość, o której mowa w pkt. 3.6 niniejszego regulaminu).

 3.7. Klient może anulować złożone zamówienie lub je zmodyfikować, w tym celu należy:

a) skontaktować się z Sprzedawcą telefonicznie;

b) skontaktować się z Sprzedawcą drogą mailową.

 3.8. Zamówienia są obsługiwane przez dział obsługi Klienta E-sklepu w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 9.00-16.00.

 3.9. Zamówienie, którego otrzymanie zostało potwierdzone przez system E-sklepu (§3.7 Regulaminu) stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego i stanowi podstawę do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a firmą Winoikieliszki Wojciech Wojtanowski, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole, wpisana przez Prezydenta Miasta Opola pod nr 7308 do Ewidencji o Działalności Gospodarczej i obecnej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP 754-026-88-91, REGON 530503475, adres poczty internetowej sklep@winoikieliszki.pl, telefon +48774555616 (opłata standardowa wg. cennika właściwego operatora).

3.10. Do zawarcia umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem zamówienia dochodzi w momencie otrzymania przez Klienta informacji o przyjęciu zamówienia do realizacji dokonanym zgodnie z § 3.6 Regulaminu.

3.11. Informacje handlowe zamieszczone w E-sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert, nawet jeśli informacja ta zawiera jednostkową cenę towaru.

3.12. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności uznania na koncie Sprzedawcy płatności za zamówione Towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.

3.13. Celem weryfikacji danych podawanych w czasie składnia zamówienia złożonego na stronie internetowej Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wykorzystania używanych środków technicznych, takich jak: telefon, faks, e-mail dla zapewnienia dowodów świadczących o fakcie złożenia zamówienia i jego warunkach, a także tożsamości Klienta, niezbędnych do jego realizacji.

3.14. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a firmą Winoikieliszki Wojciech Wojtanowski, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole, wpisana przez Prezydenta Miasta Opola pod nr 7308 do Ewidencji o Działalności Gospodarczej i obecnej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP 754-026-88-91, REGON 530503475, adres poczty internetowej sklep@winoikieliszki.pl, telefon +48774555616 (opłata standardowa wg. cennika właściwego operatora). Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z przesyłką dokumentu sprzedaży w postaci paragonu fiskalnego i ew. faktury VAT detalicznej.


§ 4 Płatność, dostawa, odbiór

 4.1. Płatność

 4.1.1. Z tytułu wykonania umowy sprzedaży Klient zobowiązany jest zapłacić wskazaną w zamówieniu cenę towarów oraz koszt ich wysyłki.

 4.1.2. Cena poszczególnych towarów prezentowana w E-Sklepie jest ceną brutto wyrażoną w złotych polskich (PLN) obejmującą również należny podatek od towarów i usług w obowiązującej stawce. Podane ceny nie zawierają jednak kosztów ewentualnej przesyłki, która to zostanie wskazana w trakcie składania zamówienia.

4.1.3. Płatność następuje w wybranej przez Klienta formie:

a) gotówkowej przy odbiorze osobistym w punkcie sprzedaży w Opolu przy ul. Katedralnej 8; 

b) bezgotówkowej:

 – płatność przelewem na rachunek sklepu nr 36 1750 1194 0000 0000 2083 2387;

 – płatność online za pośrednictwem agenta rozliczeniowego PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.

 4.1.3.b. Dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku sprzedawcy prowadzonego w systemie agenta rozliczeniowego.

 4.1.4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności dla Klientów składających zamówienia przez Internet, na podstawie indywidualnych ustaleń z Zamawiającym.

 4.1.5. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych towarów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

 4.2. Wysyłka towarów

 4.2.1. Zamówienia złożone przez klientów E-sklepu kompletowane są przez sprzedawcę w ciągu 2 dni roboczych od dnia zawarcia umowy zgodnie z §3 ust 6 Regulaminu. Na czas realizacji składa się czas niezbędny do skompletowania przedmiotu zamówienia. 

 4.2.2. Wysyłka zamówionych towarów odbywa się wyłącznie na adresy znajdujące się na terytorium Polski.

 4.2.3. W przypadku braku odmiennej umowy Sprzedawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy, w terminie nie dłuższym niż trzydzieści dni po złożeniu przez kupującego oświadczenia woli o chęci zawarcia umowy (pkt. 3.10 niniejszego regulaminu).

 4.2.4. Czas dostawy uzależniony jest od sposobu dostawy/odbioru towaru wybranego przez Klienta i nie powinien przekroczyć 3 dni roboczych.

 4.2.3. W przypadku zamówień, których wartość przekracza 350 zł, dostawa jest bezpłatna. 

 4.3. Odbiór towarów

 4.3.1. Sprzedawca informuje, że Klientom przysługuje prawo do sprawdzenia stanu przesyłki po jej dostarczeniu na miejsce wskazane w zamówieniu. Sprawdzenia stanu przesyłki przysługuje przed jej odbiorem od przewoźnika.

 4.3.2. W przypadku kiedy, przed wydaniem przesyłki okaże się, że uległa ona uszkodzeniu bądź doznała ubytku to przewoźnik ma obowiązek sam niezwłocznie ustalić protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Jednak w większości przypadków Przewoźnik wykonuje te czynności na żądanie uprawnionej do odbioru osoby.

 4.3.3. Sprzedawca informuje, że jeżeli po wydaniu przesyłki uprawniona do odbioru osoba zauważy ubytek lub uszkodzenie niedające się z zauważyć z zewnątrz, to przysługuje jej prawo, niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki, żądać od przewoźnika ustalenia stanu przesyłki.

 4.3.4. W przypadku jakichkolwiek problemów, bądź wątpliwości prosimy o kontakt ze Sprzedawcą pod numerami telefonów wskazanymi na stronie internetowej Sprzedawcy.


§ 5 Dane osobowe

 5.1. Wypełnienie danych w Formularzu Zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych Zamawiającego przez Sprzedawcę oraz podmiot uprawniony przez Sprzedawcę do zarządzania zawartością strony internetowej, której Sklep Internetowy stanowi integralną cześć, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 229, poz. 1497 z późn. zm). Dane osobowe Zamawiającego będą przetwarzane w celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Dane te są poufne i nie będą ujawniane osobom nieuprawnionym.

 5.2. Administratorem danych osobowych jest firma Winoikieliszki Wojciech Wojtanowski, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole, wpisana przez Prezydenta Miasta Opola pod nr 7308 do Ewidencji o Działalności Gospodarczej i obecnej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP 754-026-88-91, REGON 530503475, adres poczty internetowej sklep@winoikieliszki.pl, telefon +48774555616 (opłata standardowa wg. cennika właściwego operatora).

 5.3. Dane osobowe Zamawiającego chronione są przez Sprzedawcę zgodnie z przepisami wyżej powołanej Ustawy o ochronie danych osobowych, i nie będą przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym osobom lub instytucjom, które nie będą do tego uprawnione. Dane osobowe Zmawiającego zostaną udostępnione w celu wywiązania się z umowy sprzedaży Produktów objętych niniejszym Regulaminem.

 5.3. Dostęp do danych osobowych posiada jedynie administrator danych, którym jest Sprzedawca.

 5.4. Zamawiający, który wypełnił formularz zamówienia ma możliwość dostępu do dotyczących go danych osobowych w celu ich weryfikacji, modyfikacji lub wystąpienia o ich usunięcie z bazy danych osobowych, zawiadamiając o tym administratora danych pisemnie na adres Winoikieliszki, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole, bądź też mailowo na adres sklep@winoikieliszki.pl.


§ 6 Reklamacje

 6.1. Reklamacje dotyczące zakupionego towaru:

 6.1.1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta na zasadach określonych w ustawie kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz w innych powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

 6.1.2. Gdy zakupiony przez Klienta towar jest niezgodny z umową lub posiada wady należy o tym fakcie zawiadomić Sprzedawcę oraz w razie potrzeby dostarczyć reklamowany towar do Sprzedawcy na adres: Winoikieliszki, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole.

 6.1.3. Zaleca się złożenie reklamacji pisemnie lub za pomocą wiadomości e-mail na adres sklep@winoikieliszki.pl. W celu przyspieszenia i ułatwienia procesu rozpatrzenia reklamacji zaleca się przesłanie wraz z reklamacją wszelkich dodatkowych informacji, takich jak takich jak numer zamówienia, data sprzedaży etc.

 6.1.3.1. Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni.

 6.1.3.2. Odpowiedź w sprawie reklamacji zostanie wysłana na podany przez Klienta adres lub w inny wskazany przez Klienta sposób.

 6.1.3.3. Sprzedawca informuje, że w przypadku Produktów objętych reklamacją i gwarancją uprawnienia z tego tytułu należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Klienta z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy w zakresie określonym ustawą kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.)

 6.1.4. W celu ułatwienia procedury reklamacji towaru Konsument może skorzystać z formularza reklamacyjnego udostępnianego przez Sprzedawcę w Panelu Klienta.

 6.2. Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną poprzez Sklep internetowy:

 6.2.1. Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego należy składać na adres mailowy sklep@winoikieliszki.pl, bądź listownie na adres sklepu: Winoikieliszki, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole.

 6.2.2. W celu ułatwienia i przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji zaleca się podanie w wiadomości określonej w pkt. 6.2.1 takich informacji jak adres e-mail, datę i rodzaj wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.

 6.2.3. Rozpatrzenie reklamacji związanej ze świadczeniem usług drogą elektroniczną następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni roboczych.

 6.2.4. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Klienta lub w inny podany przez Klienta sposób.


 § 7 Odstąpienie od umowy

 7.1. Klient będący jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego  z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 (czternastu) dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać na następujący adres: Winoikieliszki, ul. Katedralna 8, 45-007 Opole lub mailowo na adres: sklep@winoikieliszki.pl.

 7.2. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi drogą elektroniczną, liczy się od dnia wydania Produktu w przypadku Umowy sprzedaży, a gdy umowa dotyczy świadczenia Usługi drogą elektroniczną – od dnia jej zawarcia.

 7.3. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy przesyła Konsumentowi wiadomością mailową potwierdzenie otrzymania ww. oświadczenia.

 7.4. W razie odstąpienia od umowy – Umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie Usługi drogą elektroniczną jest uważana za niezawartą. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, bądź też ma zastosowanie §7.7. Regulaminu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni.

 7.5. Sprzedawca dokona zwrotu otrzymanych od Konsumenta płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 7.6. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sprzedawcy.

 7.7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

 7.8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 7.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach:

 7.9.1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; 

 7.9.2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; 

 7.9.3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 

 7.9.4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; 

 7.9.5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

 7.9.6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; 

 7.9.7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 (trzydziestu) dni, i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

 7.9.8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

 7.9.9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 

 7.9.10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

 7.9.11. zawartej w drodze aukcji publicznej;

 7.9.12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

 7.9.13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;

 7.9.14. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w opakowaniu oznaczonym znakiem akcyzy, jeżeli po dostarczeniu uszkodzono znak akcyzy.

 7.10. Najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na trwałym nośniku pouczenie o odstąpieniu od umowy. Jest ono również dostępne w Panelu Klienta E-sklepu.


 § 8 Informacje dodatkowe

 8.1. Aby uniknąć ewentualnych rozbieżności czy też błędów zaleca się, aby urządzenia za pomocą których Klient korzysta ze sklepu winoikieliszki.pl, spełniały co najmniej następujące wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

 8.1.1. Komputer lub inne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu.

 8.1.2. Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Edge, Chrome w aktualnych wersjach.

 8.1.3. Aktywne wtyczki - JAVA.

 8.1.4. Rozdzielczość monitora zalecana 1280x800 pikseli, kolory 24 lub 32 bit.

 8.1.5. Posiadanie przez użytkownika konta e-mail.

 8.2. Informacja dla klienta sklepu Winoikieliszki.pl, w jaki sposób może sprawdzić czy złożone zamówienie nie zawiera błędów, a zarazem jak je można skorygować:

 8.2.1. Podczas składania zamówienia, aż do momentu naciśnięcia przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Klient ma możliwość zmiany wprowadzonych danych (np. rodzaj/ilość towarów/sposób dostawy). W przypadku, niezgodności należy się kierować wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie internetowej Sklepu internetowego Winoikieliszki.pl i kolejnych jego podstronach. Poprawki wprowadzamy za każdym razem potwierdzając czynność przez anulowanie pierwotnego zamówienia i złożenie kolejnego odpowiadającego Klientowi, zmiany można wprowadzić również poprzez kontakt z sprzedawcą. W przypadku jakichkolwiek problemów czy też trudności prosimy o kontakt – mailowy sklep@winoikieliszki.pl lub telefoniczny pod numerem telefonu: +48774555616 (opłata standardowa wg. cennika właściwego operatora).

 8.2.2. Zgodnie z niniejszym regulaminem po złożeniu zamówienia na podany w zamówieniu adres e-mail zostanie wysłana automatyczna wiadomość e-mail potwierdzająca otrzymanie zamówienia. Treść wiadomości określać również będzie wszelkie niezbędne informacje o zamówieniu (wiadomość email zatytułowana „Potwierdzenie otrzymania zamówienia”). W przypadku błędu Klienta co do wprowadzonych danych (np. ilość zamawianego towaru, błędne naliczenie Zamówienia przez system), Klient ma prawo do zmiany zamówienia do momentu wysyłki zamawianego towaru. W tym celu zaleca się wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@winoikieliszki.pl z żądaniem zmiany lub zgłosić chęć zmiany telefonicznie kontaktując się pod numerem telefonu +48774555616 . Po dokonaniu korekty zamówienia Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail na podany w zamówieniu adres, w którym znajdować się będzie potwierdzenie przyjęcia poprawionego Zamówienia.

 8.3. Zasady i sposoby utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez przedsiębiorcę drugiej stronie treści zawieranej umowy:

 8.3.1. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje:

 8.3.1.1. Poprzez wysłanie Klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej umowy.

 8.3.1.2. Poprzez wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z odbiorem lub przesyłką towaru specyfikacji zamówienia oraz dowodu zakupu.

 8.3.2. Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy oraz przekazywana Klientom na każde ich żądanie.

 8.4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, w tym Kodeksu cywilnego, Ustawy oświadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

 8.5. Zmiany w regulaminie:

 8.5.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu, o czym Klient zostanie powiadomiony najpóźniej z 14 dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian. Informacja o zmianach zostanie również wyrażona w wyraźny sposób poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Sklepu internetowego oraz przesłana na adres e-mail zarejestrowanego klienta. Ponadto Klient zostanie każdorazowo poproszony o akceptację nowego regulaminu przed złożeniem Zamówienia.

 8.5.2. Zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 kodeksu cywilnego (tzn. Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach), a Klient nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym w terminie 30 dni.

 8.5.3. Zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Klientów korzystających ze Sklepu internetowego przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności nie będą miały wpływu na złożone i/lub realizowane zamówienia. W takim przypadku zamówienia te będą realizowane na zasadach określonych w poprzednim regulaminie.

 8.6. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z polskim prawem i w języku polskim.

 8.7. Klient będący Konsumentem w przypadku sporu ze Sprzedawcą ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może m.in.:

a) zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.

b) zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą.

c) uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 8.8. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego  z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.


§ 9 Postanowienia końcowe

 9.1. Przydatność do spożycia poszczególnych rodzajów win jest indywidualna. Wina nadające się do dłuższego przechowywania, są stosownie opisane.

 9.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo dokonywania przerw technicznych w zakresie dostępu do serwisu internetowego www.winoikieliszki.pl. Sprzedawca dołoży starań aby przerwy te miały miejsce w godzinach nocnych (czas środkowoeuropejski) i trwały nie dłużej niż 12 godzin.

 9.3. Niektóre obszary witryny www.winoikieliszki.pl mogą wykorzystywać tzw. pliki Cookies, czyli niewielkich rozmiarów plików tekstowych wysyłanych do komputera Użytkownika identyfikujące go w sposób potrzebny do uproszczenia lub umożliwienia danej operacji. Pliki Cookies są nieszkodliwe dla komputera Użytkownika. Warunkiem działania plików Cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę internetową Użytkownika i nieusuwanie ich z dysku.

 9.4. Wszystkie nazwy Towarów oferowanych do sprzedaży przez sklep internetowy www.winoikieliszki.pl są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).

 9.5. Wszystkie zdjęcia zamieszczone na stronie www.winoikieliszki.pl posiadają ochronę prawno - autorską w świetle art.1. ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – OPAiPP (Dz. U. 1994 Nr 24 poz.83) – czyli posiadają twórczy i indywidualny charakter. Nie można ich przedrukowywać bez zgody właściciela praw autorskich do niego, jakim jest firma Winoikieliszki Wojciech Wojtanowski. Jeśli nie ma takiej zgody to naruszeniu ulega majątkowe prawo autorskie – art.17. ustawy OPAiPP.


Regulamin wchodzi w życie z dniem 2.01.2023 r.

 

Dokumenty do pobrania

 

 



Najnowsze

Degustacja komentowana - Wina z Weingut Fritz

Degustacja komentowana - Wina z Weingut Fritz

Zapraszamy na kolejną degustację austriackich win ponownie z  regionu Wagram, tym razem z z rod..

220.00 zł Bez podatku: 178.86 zł

RL Fusion One 2022

RL Fusion One 2022

Wino czerwone wytrawne. Barwa: intensywnie rubinowa.Wyczuwalne aromaty jagód i jeżyn z nutami b..

95.00 zł Bez podatku: 77.24 zł

RL St.Laurent classic 2022

RL St.Laurent classic 2022

Wino czerwone wytrawne. Barwa: czerwono-fioletowa.Wyczuwalne aromaty różnych owoców jagodowych ..

59.00 zł Bez podatku: 47.97 zł

RL Cuvée Excelsior 2020

RL Cuvée Excelsior 2020

Wino czerwone wytrawne. Barwa: intensywnie rubinowa.Wyczuwalne aromaty jagód i śliwek z nutami ..

159.00 zł Bez podatku: 129.27 zł